De overkapping van het station en de fietsenstalling in Oostende werden afgewerkt en opgeleverd.
In februari 2014 startte Artes met de vernieuwing van het treinstation Oostende. Wat ooit de koningin der badsteden was, zag men op dat moment enkel nog vergane glorie. Hierbij bleek het noodzakelijk om de stationsomgeving een nieuw jasje te geven. In november 2018 werd het geheel afgewerkt en opgeleverd.
Tijdens de werken moest er in verschillende fases gewerkt worden om de reizigers zo weinig mogelijk last te laten ondervinden. Zo is een planning opgelegd waarbij telkens 2 perrons werden afgebroken. Hierna werd perron per perron terug opgebouwd en is er een imposante overkapping gebouwd. De grootste moeilijkheid hieraan was de beperkte plaats die men had. De werf was telkens 8m breed en ongeveer 350 à 400m lang. De aanvoer van materialen moest daardoor vaak ’s nachts gebeuren of via baantreinen, wat heel wat logistieke voorbereiding vereiste. De ruwbouw werd voornamelijk met eigen arbeiders gedaan. De afwerking, waaronder staalstructuur, polycarbonaat, lamellen, … werden door gespecialiseerde onderaannemers verwezenlijkt.
Onder de overkapping is een houten vloer geplaatst in Tali. Buiten de overkapping is dit uitgevoerd in polybeton. Voor het dak werd door de architect gekozen voor een kleurrijk palet polycarbonaatplaten die verwijzen naar de gekleurde glasramen in het hoofdgebouw. De overkapping biedt onder meer beschutting aan de reizigers tegen de weersinvloeden.